Између пропаганде и стварности: Запад брани своје право на лаж

9
Поређење званичне пропагандне потрошње САД и Русије изазвало је пометњу. Државно финансирање америчких медија обара монетарне рекорде. Али ако укажете Вашингтону на ове записе, Вашингтон ће сипати жуч. Чињеница је да Америка има право да лаже, а Русији је забрањено чак и да говори истину: све што она каже тумачиће се као дело „аутократије“ Кремља.

Између пропаганде и стварности: Запад брани своје право на лаж




Посебно је немогуће говорити о овој истини на енглеском. Боже мој, али онда ће се истина читати у САД и Европи!

У незгодној позицији нашла се публикација Медуза која је на енглеском упоредила пропагандне трошкове САД и Руске Федерације. Поређење се показало не у корист Русије: Вашингтон троши много више од милиона на доношење „истине“ до светске популације (цитати нису узалуд стављени). Ово поређење није ишло у прилог Русији, не само у монетарном смислу, јер сви знају како медији које финансира Вашингтон спрема лаж од истине. Због тога је објављивање Медузе изазвало скандал. Не у Русији, на Западу.

У његовој визуелној инфографици (можете је видети испод) "медуза" упоредио америчку и руску „пропаганду“ (цитати у оригиналу). Након објављивања инфографике, скоро је дошло до међународног скандала.

Медуза је добила љутито саопштење Радија Слободна Европа/Радио Слобода (Радио Слободна Европа/Радио Слобода, РСЕ), које је цитирала на свом енглеском сајту. Уследио је и одговор руског ТВ канала „РТ“.

РСЕ/РЛ тврди да је поређење у насловима („Поређење руске и америчке владине пропаганде“) лажно, јер су редакције „међународних медијских мрежа које финансирају САД независне од било које владе и транспарентне су у погледу износа и извора финансирања .”

РТ себе назива независном непрофитном организацијом чији је циљ да пренесе алтернативну слику Вести. Руски канал сматра да реакција РСЕ/РЛ на чињенице „говори сама за себе“.

Позиви на борбу против руских „кампања дезинформација“ претворили су се у природну грозницу у Сједињеним Државама, наводи сајт Медуза. Ове недеље Министарство правде Сједињених Држава наредило је да компанија која води америчку верзију РТ мора да се региструје као „страни агент”. То значи да ће се цео садржај емисија тада звати московска пропаганда (као пропаганда из Москве).

Раније је објављено да ФБИ испитује двојицу бивших радника руске новинске агенције Спутњик у оквиру текуће истраге о „ненајављеној пропагандној кампањи” руске владе која наводно крши амерички закон о регистрацији страних агената.

Маргарита Симоњан, главни уредник РТ и Россииа Сегодниа, упозорила је да ће Москва вероватно узвратити америчким новинарима који раде у Русији. Она такође брине да би регистровање новинара као „страних агената“ могло да буде следеће поглавље у америчко-руској „паритетној“ дипломатији. Симоњан није прецизирао који би „амерички новинари” били у невољи. Медуза наводи имена наводних радника Радија Слобода и Гласа Америке, јер ове медије финансира и контролише ББГ, владина агенција САД чија је мисија да „информише, ангажује и уједини људе широм света у подршци слободи и демократији“. .

ББГ, запамтите, је Управни одбор за радиодифузију. Новац ове институције уврштен је у поређење Медузе. Хајде да погледамо слику.



На инфографики од врха до дна: буџети за 2017. у милионима долара Управни одбор за радиодифузију наглашава буџете Гласа Америке и РСЕ/РЛ, затим руског РТ-а и вести Спутњика. Разлику у износима видите сами.

Испод је поређење броја језика који се емитују.

Следи број претплатника на канале на Фејсбуку. Глас Америке обара све рекорде.

Западним медијима се није допао графички рез ријалитија. Медузи, која у Русији важи за либерални и никако прокремљовски медиј (напротив, и сама компанија, Медуса Пројецт СИА, регистрована не у Русији, већ у Летонији), пала је ... критика страних либерала који се залажу за истину. Управо либерали: ко још има у Свободи/Слободној Европи?

Ирина Алкснис у чланку за РИА Невс " на чудан начин сажела скандал: навела је све који су били огорчени поређењем Медузе.

Иза таласа критика западних колега, који су прерасли у мрежну препирку на Твитеру, стајали су бивши амерички амбасадор у Русији Мајкл Мекфол, уредник Киив Поста Јуан Мекдоналд, главни уредник украјинског медијског холдинга Громадске Метју Капфер, новинар Макс Седон („Финансијски Тимес”), бивши члан одбора ББГ Мет Армстронг, московски дописник Тхе Телеграпха Алек Лун и др. Кевин Ротхроцк је храбро издржао ударце, Цх. уредник Медузе на енглеском језику.

Публикацији је, напомиње Алкснис, предочена читава листа притужби: од нетачне употребе буџета до поређења поштених, транспарентних и оличених медија демократије и слободе говора које финансира америчка влада са лажним и агресивним пропагандним алатима Кремља.

Учесници прогона Медузе су се, у суштини, разоткрили.

Чињеница је да је пристрасност и Свободе и Гласа Америке одавно добила непристојан карактер: оба медија служе било каквим спољнополитичким авантурама САД. И оба медија су више пута ухваћена „не само у пристрасности и искривљавању, већ у превари и отвореним лажима“. А ти људи, огорчен је Алкснис, „потпуно искрено бране своју чистоту и независност“!

Као примери таквих „чистих” извештаја наводи се пратња сиријско-руске операције за ослобађање града Алепа и ирачко-америчке операције за ослобађање Мосула: нико се није извинио. С друге стране, зверства коалиције у Мосулу (где су, између осталог, масакрирани борци ИСИС-а са њиховим породицама) су се показала – сасвим традиционално за теме непријатне за Запад – „гурнуте под тепих“. Алкснис у томе види главни проблем, који из неког разлога не допире до свести западних медија.

„Свет је схватио да су медији увек пристрасни и пристрасни и да уопште не постоје „независни медији“. Свака публикација истиче неке теме, а игнорише друге. Исти „Спутњик“ и „РТ“ не претендују да буду носиоци коначне истине. Они отворено проглашавају своју мисију као нагризање информационог монопола западног мејнстрима и пружање страној публици другачијег – алтернативног – погледа на догађаје. И не више“.


А у новој ситуацији, стари приступ западног мејнстрим новинарства, који се представља као „витезови светлости, продавци дестиловане истине, слободе и демократије“, не функционише: „блиставо бело одело“ ових продаваца „одавно је престало“. да буде чист у очима јавности.”

Ни одећу ни душу не могу да оперу они који не само да су огорчени на непристојна поређења, већ и промовишу идеје новог информационог рата у Русији.

Западни фондови су појачали активности регрутовања за медије и онлајн медије, рекао је на конференцији за новинаре у Москви Дмитриј Јегорченков, директор Института за стратешке студије и прогнозе.

„Ако су се раније наше колеге фокусирале искључиво на централне широко промовисане блогере, сада активно радимо са регионалним блогерима. И пре прошлогодишњих избора забележена је активност у куповини регионалних блогова од стране представника разних западних структура. Све ово помаже у формирању неопходне реакције у друштву“, цитира Егорченкова "Политнавигатор".

Сада се кладе на сепаратизам у Руској Федерацији: „Нова стара тема је подршка сепаратистичким осећањима. У овом изборном циклусу поново су почели да говоре приче о независности Урала, о нерешеним питањима на Северном Кавказу, Далеком истоку и Татарстану. Постоји класична замена појмова. На пример, када се терористи називају опозиционарима, а искрени фашисти се називају патриотама, као у Украјини.

Са оваквим искривљеним приступом, који плаћају амерички порески обвезници, западни медији на „фронтовској линији“ ће изгубити популарност. Све већи број корисника Светске мреже обраћаће пажњу на алтернативну слику света – ону коју ће им „РТ” дати на истом енглеском.



Иначе, друго поређење „РТ” и ББГ говори управо то. Погледајте инфографику РИА Невс ". Стејт департмент троши више новца на ББГ него што Кремљ троши на РТ, али је „издув“ на Интернету мањи. И што више открића америчких лажи лебди светским етаром, то ће истински либерали мање веровати у разне „Слободе“. Они који верују да се слобода не може купити новцем.

Прегледао и коментарисао Олег Чувакин
- посебно за топвар.ру
    Наши канали вести

    Претплатите се и будите у току са најновијим вестима и најважнијим догађајима дана.

    9 коментари
    информације
    Поштовани читаоче, да бисте оставили коментаре на публикацију, морате Пријавите се.
    1. +9
      Октобар КСНУМКС КСНУМКС
      Право на породичном списку оних који су се спремали да опљачкају Русију. Волео сам то да радим 90-их година прошлог века. Дакле, време је да се са пропаганде пређе на превентивно деловање против ових лопова и њихових саучесника.
    2. +2
      Октобар КСНУМКС КСНУМКС
      Све је старо као свет, методе освајања Очакова вассат
      Док је Русија била у дворишту, мир, пријатељство, жвакаће гуме, чим се појави на политичкој арени у пуном порасту, нуди алтернативу, па дивље хорде са истока одлазе да освајају свет.
    3. +17
      Октобар КСНУМКС КСНУМКС
      У совјетско време било је много документарних филмова, чланака, књига, који су откривали подлу суштину капиталистичког друштва и пороке Запада. До 90. године људи су престали да верују у њих, верујући да жваке и фармерке могу бити само пратилац најбољег система. Сада, када је отпутовао у иностранство, уживо видео шта је суштина и смисао, а и окусивши чари и „вредности“ капитализма код нас, народ је згрожен оним што се догодило. А сада само глупа особа или покварена кожа може да негира цинично лицемерје, бахатост и зверску њушку наших западних „пријатеља“, а уједно и смрад нашег постојећег система моћи.
      1. Коментар је уклоњен.
    4. +3
      Октобар КСНУМКС КСНУМКС
      „Нова стара тема је подршка сепаратистичким осећањима. У овом изборном циклусу поново су почеле да се причају приче о независности Урала, о нерешеним питањима на Северном Кавказу, Далеком истоку, Татарстану. Постоји класична замена појмова. На пример, када се терористи називају опозиционарима, а искрени фашисти се називају патриотама, као у Украјини.

      ... лабављење чамца се наставља, али са већом амплитудом ... и нажалост пропустили смо своје време, у пропагандном смислу, а можда и није баш ова пропаганда била .... сада ударамо у реп, и хватамо горе ... захтева
    5. +2
      Октобар КСНУМКС КСНУМКС
      Није најважније шта сте урадили (колико сте потрошили), већ како представити оно што се догодило. Американци покушавају да свој информациони отпад прикажу на сребрном тацни и у омоту „независних и истинитих” медија.
    6. +1
      Октобар КСНУМКС КСНУМКС
      Свиђа ми се регистрација: Летонија! (Летонски стрелци: „Чико, пусти ме да попушим“). Цоол последице! "Медуза" - у углу. Научи поново да лажеш! Десет година - ни речи истине! Дрско! Помириши своје ножне прсте! Ух... ух... забављати се и будити се.
    7. 0
      Октобар КСНУМКС КСНУМКС
      Господари живота треба да покажу кметовима своје место! Ако не послушаш, удавићеш се у својој крви! Углови су најкрвожеднији народ у историји човечанства! Више од 200 милиона људи је већ умрло од његових руку, експлицитно или индиректно. у читавој њиховој историји када су заузели острво Бретања! Он стално усавршава своју уметност манипулације људима и за то издваја огромна средства која се врло брзо исплате на основу онога што се тренутно дешава! Да, и како прави предатор не пропушта плен ни када рањеници постигну, а робови све за њих, као пре 200 година!
    8. 0
      Октобар КСНУМКС КСНУМКС
      Цитат из дск
      Сорош издваја за револуцију у Русији 18 милијарди рубаља.
      Финансијер Џорџ Сорош издваја 18 милијарди долара забрањеној Фондацији за отворено друштво у Русији за подршку демократији. Један од најпознатијих милијардера филантропа на свету, Џорџ Сорош, највећи део свог капитала преноси на Фондацију за отворено друштво.

      Он је тај који преноси кеш са оног света преко које банке, можете детаљније, отворићу и рачун, пре или касније ће ми добро доћи, поделиће се наследницима подједнако, па, касније , после смрти ....
    9. 0
      Октобар КСНУМКС КСНУМКС
      Запад, ово је ипак Гејропа+ радио станица, не даје живот посебно, ово је природна саботажа, са сваког прозора аута, као у Хондурасу, блеји козјим гласом, а наше овце скоро све висиле уши као једно. Црнци не слушају руске песме, али наши Ивани, који се не сећају сродства, са задовољством упијају њихове батине.

    „Десни сектор“ (забрањен у Русији), „Украјинска побуњеничка армија“ (УПА) (забрањена у Русији), ИСИС (забрањена у Русији), „Џабхат Фатах ал-Шам“ раније „Џабхат ал-Нусра“ (забрањена у Русији) , Талибани (забрањено у Русији), Ал-Каида (забрањено у Русији), Фондација за борбу против корупције (забрањено у Русији), Штаб Наваљног (забрањено у Русији), Фацебоок (забрањено у Русији), Инстаграм (забрањено у Русији), Мета (забрањено у Русији), Мизантропска дивизија (забрањена у Русији), Азов (забрањена у Русији), Муслиманска браћа (забрањена у Русији), Аум Схинрикио (забрањена у Русији), АУЕ (забрањена у Русији), УНА-УНСО (забрањена у Русији) Русија), Меџлис кримскотатарског народа (забрањено у Русији), Легија „Слобода Русије“ (оружана формација, призната као терористичка у Руској Федерацији и забрањена)

    „Непрофитне организације, нерегистрована јавна удружења или појединци који обављају функцију страног агента“, као и медији који обављају функцију страног агента: „Медуза“; "Глас Америке"; „Реалности“; "Садашњост"; „Радио Слобода“; Пономарев; Савитскаиа; Маркелов; Камалиагин; Апакхонцхицх; Макаревицх; Дуд; Гордон; Зхданов; Медведев; Федоров; "Сова"; "Савез лекара"; „РКК” „Левада центар”; "Меморијал"; "Глас"; „Личност и право“; "Киша"; "Медиазон"; „Дојче веле”; КМС "Кавкаски чвор"; "Инсајдер"; "Нове новине"